Włosy - Portal dla Kobiet

Szukaj
Przejdź do treści

Menu główne:

Twoje włosy



„TWOJE WŁOSY NA WAGĘ ZŁOTA”


Każda kobieta niezależnie od wieku chciałaby mieć zdrowe i piękne włosy, ale nie każda z nas może się nimi pochwalić.
Włosy zbudowane są z małych cząsteczek białek w powiększeniu mają wygląd charakterystycznych kółek i łusek.
Gromadzą się w nich składniki mineralne w których znajduje się duża ilość cynku i miedzi. Jeżeli zabraknie w organiźmie
któregoś z minerałów włosy łamią się stają się matowe oraz osłabione, ponieważ organizm odbiera im to czego sam potrzebuje. Żeby powstrzymać ten proces zacznijmy się odżywiać odpowiednio do ich potrzeb.
Najważniejszą dla włosa są witaminy B2, B5, H, miedz, cynk oraz pielęgnacja.

Witamina B2 występuje w mleku, jogurtach, serach, jajkach, mięsach, wątrobie, nerkach, rybach, migdałach, drożdżach i brokułach [dziennie potrzeba około 1,6 miligramów].
Witamina B5 - mięso wołowe, wieprzowe, jaja, kalafior, soja, sery pleśniowe, groch, drożdże, brokuły [dzienne spożycie to około 4 miligramy].
Witamina H – drożdże, grzyby, jaja, wątroba, orzechy włoskie, mąka sojowa, kalafior [około 100 mikrogramów].
Cynk – kasza gryczana, mleko, mięso, wątroba, żółte sery, pestki dyni, fasola [około 13 miligramów].
Miedz – orzechy laskowe, wątroba, fasola, groch, ryby, pieczarki, kasza gryczana [około 2 miligramy dziennie].

Co do pielęgnacji to trzeba zwrócić uwagę jak myjemy włosy, co im służy, a czego nie lubią. Z uwagi na zawartość detergentów używaj małej ilości szamponu i tylko przez pół minuty, ponieważ substancje myjące działają natychmiast. Podczas mycia najpierw rozetrzyj szampon na dłoniach, a dopiero później nałóż go na mokre włosy nie wcierając i nie drapiąc skóry, lecz masuj głowę delikatnie zwracając uwagę na miejsca nad czołem i na skroniach bo tam pozostają resztki po kremach do twarzy, podkładu i pudru. Spłukanie szamponu  musi trwać co najmniej przez trzy minuty ciepłą i bieżącą wodą. Po umyciu osusz je ręcznikiem i rozczesz o szeroko rozstawionych zębach grzebieniem zaczynając od końcówek posuwając się stopniowo ku górze. Włosom służy stosowanie odżywek, które ułatwiają rozczesywanie, zmiana co jakiś czas szamponów oraz suszenie w naturalny sposób, gdyż suszarka jeśli trzymamy ją za blisko włosów wysusza je, a wtedy należy regularnie stosować odżywkę, która tworzy osłonkę chroniącą włosy przed szkodliwym działaniem suchego powietrza. Niezbędne dla włosów jest czesanie i szczotkowanie pomaga to utrzymać je w czystości i dobrej kondycji. Włosy nie lubią mocnego zaplatania, ciasnych gumek, obcisłych nakryć głowy, częstej trwałej, uczesania w koński ogon, palenia oraz dymu z papierosów jak i radykalnych  zmian koloru np. z jasnego blondu na czarne. Wzmocnić można je także stosując bogate w witaminy i składniki mineralne preparaty dostępne w aptekach.

Zadbajmy więc, by w naszym jadłospisie znalazły się produkty, dzięki którym będziemy mieć piękne i zdrowe włosy. Odpowiednie odżywianie sprawi, że będą wyglądały wspaniale!


 
Copyright 2016. All rights reserved.
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego